w w w . a h l e b a i t p e d i a .com
دانشنامه اهل بیت
حدیث

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، فراخوان دوازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با محور «پیشگویی‌های آخرالزمان از دیدگاه ادیان ابراهیمی»، از سوی دبیرخانه همایش دکترین مهدویت اعلام شد.


محور اول، این فراخوان شامل «پیشگویی‌های آخرالزمان در اسلام» است که علاقه‌مندان می‌توانند در رابطه با تعریف، ویژگی‌ و اهمیت پیشگویی‌های آخرالزمان، حکمت بیان پیشگویی‌ها، اصطلاح‌شناسی پیشگویی‌های آخرالزمان، جایگاه نشانه‌های ظهور در هندسه دین و ویژگی‌ها و نسبت میان علائم و شرایط ظهور مقالات خود را ارسال کنند.


«پیشگویی‌های آخرالزمان در یهودیت و مسیحیت» عنوان محور دوم این همایش است که دربردارنده زیرمجموعه‌هایی نظیر اصطلاح‌شناسی پیشگویی‌های آخرالزمان در متون مقدس، بررسی پیشگویی‌های آخرالزمان در کتاب مقدس، بررسی تطبیقی پیشگویی‌های آخرالزمان در اسلام، یهودیت و مسیحیت، بررسی پیشگویی‌ها درباره تقابل یا توافق مهدی (عج) و مسیح (ع) از دیدگاه اسلام و مسیحیت و نقش روشنفکران غربی در پرورش پیشگویی‌های آخرالزمان می‌شود.


محور سوم، هم به «تطبیق پیشگویی‌‌ها» اختصاص دارد، امکان و ضرورت تطبیق پیشگویی‌های آخرالزمان، معیارهای تطبیق پیشگویی‌های آخرالزمان با اشخاص، حوادث و رخدادهای اجتماعی و سیاسی، نقد و بررسی دیدگاه تحقق برخی از علائم ظهور، تطبیق‌های ناروا در علائم ظهور و نقش یهودیان و اوانجلیست‌ها در تطبیق پیشگویی‌های آخرالزمان بر حوادث دوران جدید در این محور گنجانده شده است.


مقالات باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ فروردین سال آتی دبیرخانه همایش ارسال شود، علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را از سه روش دبیرخانه دائمی همایش بین‌المللی دکترین مهدویت به آدرس قم، خیابان شهدا (صفاییه)، کوچه ۲۵، پلاک ۲۷، کد پستی ۴۵۶۵۱ - ۳۷۱۳۷ یا پایگاه اینترنتی http://mahdaviat-conference.com و نشانی الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید و این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال کنند.


لازم به یادآوری است دوازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت ۳۱ اردیبهشت و اول خردادماه سال آتی برابر با ۱۲ و ۱۳ شعبان المعظم با محور «پیشگویی‌های آخرالزمان از دیدگاه ادیان ابراهیمی» برگزار می‌شود.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید