w w w . a h l e b a i t p e d i a .com
دانشنامه اهل بیت
حدیث

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، انتشارات دارالصدر وابسته به پژوهشگاه تخصصی شهید صدر، برای نخستین بار کتاب «أئمة اهل البیت و دورهم فی تحصین الرسالة الإسلامیة» را با ترجمۀ رضا ناظمیان و حسام حاج مؤمن منتشر کرد.

 

این انتشارات ناشر تخصصی کتاب‌های شهید «محمدباقر صدر»است که پیش از این نیز علاوه بر کتاب‌های شهید صدر به زبان عربی، کتاب‌های «اسلام، راهبر زندگی...»، «بارقه‌ها»، «اقتصاد ما» و «فلسفۀ ما» را به زبان فارسی ترجمه و منتشر کرده است.

 

شهید سید محمدباقر صدر به شایستگی، ویژگی‌های یک اندیشمند جامع و هوشمند را دارا بود. وی از هر فرصتی برای ارائه صحیح اسلام و تحقق آرمان‌های آن، بهره می‌گرفت چنان‌که در کلاس درس افزون بر ایفای نقش سنتی استادی، افق بلندی را پیش چشمان شاگردان خود می‌گشود.

 

«امامان اهل بیت؛ مرزبانان حریم اسلام» حاصل مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و مقالات شهید صدر درباره تاریخ و زندگانی امامان اهل بیت (ع) است. شهید صدر، بینشی اصیل و درعین‌حال کاربردی از زندگی امامان را در اندیشه شاگردانش می‌پروراند؛ بینشی که زمینه پیروی از امامان معصوم (ع) را متناسب با نیازهای زمان، فراهم می‌کرد.

 

شهید صدر در این سخنان نیز همچون همیشه مدارک اسلامی را مورد بازخوانی نوآورانه قرار داد و با ژرف‌اندیشی در شرایط اجتماعی، سیاسی و حتی روحی و روانی امت اسلام، به تبیین نظام‌مند و علمی از مراحل گوناگون زندگانی معصومان (ع) ‌پرداخت و نگرشی نوین به تاریخ اهل‌بیت  را ارائه نمود. وی در این نگرش، به وجود امامان (ع)به‌صورت حقیقتی یکتا در نمودهای متعدد نگریسته و از عملکرد اجتماعی و سیاسی ایشان تحلیلی یکپارچه و وحدت‌گرا به‌ دست داده است.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید