w w w . a h l e b a i t p e d i a .com
دانشنامه اهل بیت
حدیث

به گزارش سایت دانشنامه اهل‌بیت (ع) بیست و چهارمین جلسه شورای علمی دانشنامه اهل‌بیت (ع) در تاریخ 93/11/2 با حضور آقایان: الله‌اکبری، خراسانی، دیبا، صرامی، صفری، مطهری، واسعی و هاشمی برگزار شد که ریاست این جلسه را جناب آقای دکتر نعمت‌الله صفری فروشانی بر عهده داشت و دبیر جلسه نیز جناب آقای خیرخواه بود.

 

دستور جلسه

 

ادامه بررسی و تصویب آیین‌نامه پیشنهادی؛

 

خلاصه مذاکرات

 

در این جلسه شورا مواد 18 تا 24 به تصویب رسید.

 

مصوبات جلسه

 

* ماده 18- شورای مدیران

 

شورای مدیران مرکب از مدیر دانشنامه، مدیران گروه‌ها و کارشناس مسئول پژوهش جهت تصمیم‌گیری در امور اداری و اجرایی به ریاست مدیر دانش‌نامه تشکیل می‌شود.

 

* ماده 19- فرآیند گردش کار در دانشنامه

 

1. گزینش مدخل‌ها در شورای علمی؛
2. سفارش مقالات و تعامل علمی با مؤلفان؛
3. دریافت، ارزیابی، آماده‌سازی و تصویب مقالات در گروه‌ها؛
4. انطباق محتوا و برداشت با منابع در گروه‌ها و کمیته‌های تخصصی؛
5. ارزیابی و نظارت مدير دانش‌نامه؛
6. ويرايش ادبي و فني توسط ویراستاران؛
7. تأیید نهایی در شورای علمی دانش‌نامه.

 

تبصره: نحوه‌ی اجرایی فرایند گردش کار در آیین‌نامه‌های خاص که به تصویب شورای علمی دانش‌نامه رسیده است، مشخص گردیده است.

 

* ماده 20-‌ هرگونه تغيير در مفاد اين اساسنامه با پيشنهاد مدیر دانش‌نامه و تصویب شوراي علمي دانش‌نامه و تأیید شوراي پژوهشی پژوهشگاه امکان‌پذیر است.

 

* ماده 21- ضوابط قراردادها و پرداخت‌ها ازجمله نوع کار، رتبه علمی، تعرفه پرداخت و ... بر اساس آئین‌نامه داخلی دانش‌نامه پرداخت خواهد شد.

 

* ماده 22- با توجه به اهمیت تسریع در تدوین دانش‌نامه و لزوم تأمین به‌موقع پرداخت‌ها، لازم است تا بودجه پیش‌بینی‌شده در هر سال، پس از تصویب در هر شرایطی در اختیار دانش‌نامه قرار گیرد.

 

* ماده 23- مواردي که در اين اساسنامه پيش‌بيني نشده است، تابع ضوابط و مقررات پژوهشگاه خواهد بود.

 

* ماده 24- اين اساسنامه مشتمل بر 24 ماده و 10 تبصره در جلسه مورخ 1393/10/25 شوراي علمي دانش‌نامه مطرح و جهت تأیید به شوراي پژوهشی پژوهشگاه ارسال شد. اين اساسنامه پس از تصويب نهايي لازم‌الاجرا مي‌باشد.

 

- همچنین حجت‌الاسلام صرامی به‌عنوان رئیس گروه فقه و اخلاق و حجج‌اسلام سیدرضا هاشمی و حسین دیبا به‌عنوان اعضای شورای علمی گروه انتخاب شدند.
- مقرر شد تا آیین‌نامه‌های دیگر ابتدا توسط کمیته‌ای 5 نفره مرکب از حجج‌اسلام سبحانی، صرامی، هاشمی، خراسانی و دکتر صفری بررسی شوند و سپس برای تأیید نهایی در شورای دانشنامه طرح گردند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید