w w w . a h l e b a i t p e d i a .com
دانشنامه اهل بیت
حدیث

به گزارش سایت دانشنامه اهل‌بیت (ع) هفدهمین جلسه شورای علمی دانشنامه اهل‌بیت (ع) در تاریخ 93/8/29 با حضور آقایان: الله‌اکبری، خراسانی، رحمان‌ستایش، سبحانی، صفری، مطهری و هاشمی برگزار شد که ریاست این جلسه را جناب آقای دکتر نعمت‌الله صفری فروشانی برعهده داشت و دبیر جلسه نیز جناب آقای خیرخواه بود.

 

دستور جلسه

 

بررسی و تصویب آیین‌نامه پیشنهادی؛

 

خلاصه مذاکرات

 

در این جلسه اساسنامه از ابتدا تا مورد دوم از اهداف موردبررسی قرار گرفت و با اصلاحاتی تصویب شد.

 

مصوبات جلسه

 

* دیباچه:

 

مرکز «دانش‌نامه اهل‌بيت (ع)» - که ازاین‌پس دانش‌نامه گفته مي‌شود - زير نظر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - که ازاین‌پس پژوهشگاه گفته مي‌شود -تأسیس مي‌گردد. در اين اساسنامه ذيل دو بخش: 1. کليات و 2. سازمان، به اهداف و سياست‌ها، تشکيلات علمي و اداري، فرآيند گردش کار و شیوه تدوين پرداخته مي‌شود. اين اساسنامه پس از بررسي و تصويب شوراي علمي دانش‌نامه و تأييد شوراي پژوهش پژوهشگاه مبناي عمل خواهد بود.

 

* بخش اول کليات

 

ماده 1- تعریف

 

مجموعه موردنظر در نسخه فارسی با عنوان دانش‌نامه اهل‌بیت (ع) عرضه می‌شود.
دانش‌نامه اهل‌بیت (ع) مجموع اطلاعات روشمند و علمی با محوریت چهارده معصوم (ع) را در برمی‌گیرد، ازاین‌رو شخصیت‌ها، خاندان‌ها، شهرها و مکان‌ها، مفاهیم کلامی، قرآنی، سیاسی، اجتماعی، فقهی، اخلاقی و ... مرتبط با اهل‌بیت (ع) در این مجموعه موردتوجه قرار خواهد گرفت.

 

ماده 2- ضرورت

 

لزوم دسترسی سریع و آسان به مرجعی متقن و معتبر برای شناخت شخصیت و آموزه‌های اهل‌بیت (ع) در سطح ملی و بین‌المللی و ارائه مجموعه علمی و جامع در این زمینه با توجه به فقدان اثری با این ویژگی‌ها ضرورت تدوین دانش‌نامه را محرز می‌سازد.

 

ماده 3- اهداف

 

1. تبیین مستند و پویا از تعالیم و شخصیت اهل‌بیت (ع) در راستای دفاع عالمانه از ایشان؛
2. باز‌آرايي تعاليم اهل‌بيت (ع) با توجه به نيازهاي معاصر.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید