w w w . a h l e b a i t p e d i a .com
دانشنامه اهل بیت
حدیث

دکتر محمد تقی سبحانی مدیر بخش کلام و اندیشه سیاسی اجتماعی دانشنامه اهل بیت علیهم السلام: موسوعه ۳۰ جلدی شیعه که حاوی مفاهیم اصیل و ناب تشیع است به ۵ زبان زنده دنیا تألیف می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار مهر، مدیران و اعضای هیأت علمی مؤسسه الدلیل وابسته به عتبه حسینیه ضمن بازدید از مؤسسه البیان للتواصل و التاصیل با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مؤسس مؤسسه البیان للتواصل و التاصیل در این نشست مشترک، بیان کرد: یکی از ضعف‌های حوزه علمیه عدم تمرکز بر معارف اهل‌بیت با محوریت ائمه معصومین (ع) است.

آقای سبحانی ابراز کرد: بر همین اساس بیش از ۲ دهه است که یک طرح کلان فکری در حوزه معارف اسلامی بر اساس مکتب اهل‌بیت (ع) در حال پی‌ریزی و تدوین است.

وی خاطرنشان کرد: هدف مؤسسه البیان معرفی شیعه به‌صورت کاملاً جدی، روشن، علمی و بدون هیچ‌گونه روتوشی است.

مؤسس مؤسسه البیان للتواصل و التاصیل یادآور شد: موسوعه معارف شیعی در ۳۰ جلد در قالب کتاب‌های کوتاه ۱۵۰ صفحه‌ای برای معرفی معارف اصیل شیعی و سوالات روز جامعه جهانی و مخاطبان در حال تدوین است.

وی ادامه داد: مؤسسه البیان تلاش می‌کند قرائتی از تشیع را عرضه کند که کاملاً مبتنی بر حوزه اصیل شیعه باشد به‌گونه‌ای تمام بزرگان و اندیشمندان حوزوی آن قرائت را تأیید کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی اظهار کرد: توجه به عقلانیت، اعتدال و ملاحظات موردنیاز به همراه تبدیل کردن این مؤسسه به یک ادبیات و پایگاه مرجع برای معرفی تشیع با زبان امروزی و با دوری از پیچیدگی‌های زبان درون شیعی برای مخاطب غیر شیعی از دیگر اهداف مهم مؤسسه البیان می‌باشد.

وی تأکید کرد: در طول دوسه دهه گذشته معرفی شیعه همراه با تسامح و مجامله کاری بوده و این موجب کتمان حقایق شیعه شده است. ...

:globe_with_meridians: ادامه در: https://b2n.ir/453953

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید