w w w . a h l e b a i t p e d i a .com
دانشنامه اهل بیت
حدیث

نخستین کنفرانس بین المللی «آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت (ع) در دوره معاصر» با حضور وبیناری حدود ۴۰ تن از اندیشمندان داخلی و خارجی روز پنجشنبه به میزبانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد.مح 

 حجت الاسلام و المسلمین رمضان محمدی دبیر علمی کنفرانس با بیان اینکه متاسفانه در حوزه مطالعه پیرامون اهل بیت (ع) دقت و توجه لازم صورت نگرفته است گفت: آسیب‌هایی در مطالعات صورت گرفته در این زمینه دیده می شود که این اشکال ها نیاز به اصلاح و بازنگری دارد.

وی با تاکید براینکه هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی تدوین کامل و صحیح سیره اهل بیت است گفت: جهان نیازمند معرفی اهل بیت(ع) به عنوان الگوهای هدایت هستند که در این زمینه باید پژوهشگران و دانشجویان به مسائل اهل بیت ع ورود جدی پیدا کنند و زندگی حضرات معصومین را به صورت دقیق مورد مطالعه قرار دهند.

دبیر علمی کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت(ع) در دوره معاصر گفت: متاسفانه دوباره کاری و رونویسی یکی از آسیب هایی جدی در مطالعات اهل بیت(ع)است.

محمدی گفت: در این کنفرانس بین المللی بیش از ۱۰ مرکز داخلی و ۲۰ مرکز علمی و پژوهشی خارجی از کشورهایی مانند انگلستان، الجزایر، کانادا و عراق شرکت دارند.

 

** پذیرش ۱۰۰ چکیده مقاله

دبیر اجرایی این کنفرانس نیز با اشاره به پذیرش ۱۰۰ چکیده مقاله و ۳۰ اصل مقاله افزود:  طرح این همایش در سال ۹۷ تصویب و فراخوان مقالات آن در مراکز علمی و پژهشی منتشر شد که در مدت کوتاه فراخوان بیش از ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس علمی ارسال و از میان انها ۷۴ چکیده مقاله پذیرش  شد.

محمد باقر خزائیلی با بیان اینکه در ماه های اخیر ۱۵ پیش نشست تخصصی پیرامون موضوع محوری کنفرانس برگزار شده است، افزود: مجوزهای لازم برای کنفرانس دریافت شده است و مقالات پذیرفته شده در سابت رسمی این کنفرانس منتشر می‌شود.

 

** دریافت مجوز دائمی تاسیس دبیرخانه همایش های بین المللی

معاون پژوهش پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز با تاکید بر اینکه مجوز دائمی تأسیس دبیرخانه همایش‌های بین المللی توسط این پژوهشگاه دریافت شده است، گفت: امسال 4 همایش مهم بین المللی را برگزار خواهیم کرد.

دکتر مجید کافی با تاکید بر ضرورت توجه به دستاوردهای پژوهشی، علمی و عملی این چنین کنفرانس هایی افزود: دستاوردهای پژوهشی این کنفرانس های مهم بین المللی باید به صورت مناسب در اختیار پژوهشگران و دانش پذیران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هدف پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مبادلات علمی با سایر مراکز پژوهشی و اندیشمندان بین المللی است، ادامه داد: ارایه دستاوردهای پژوهشی به دیگران و دریافت تجربیات سایرین به ویژه اندیشمندان بین المللی موجب شده تا  با برگزاری کنفرانس های بین المللی به هدف مهم و راهبردی غنابخشی به دستاوردهای نظری و محتوایی دست پیدا کرد.

معاون پژوهش پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تأکید کرد که صرف برگزاری کنفرانس نباید تنها هدف و انگیزه برگزاری چنین رویدادهایی باشد.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های بین المللی به صورت وبینار توسط این پژوهشگاه در ایام شیوع کرونا تاکید کرد: خوشبختانه پژوهشگاه به تجربه مهم و بزرگ برگزاری همایش بین المللی در شرایط کرونا دست پیدا کرده است

کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت(ع) با حضور وبیناری بیش از ۴۰ صاحب مقاله و سخنران در قالب ۶ پنل تخصصی که با مشارکت پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی و آستان قدس رضوی روز پنج شنبه ۸ آبان ماه برگزار شد؛ علاقه مندان می‌توانند جهت دریافت محتوای کنفرانس اینجا کلیک نموده یا به لینک: http://ahlalbaytconf.rihu.ac.ir/fa/download/category/12  مراجعه نمایند. 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید