w w w . a h l e b a i t p e d i a .com
دانشنامه اهل بیت
حدیث

جلسه دیروز یکشنبه 8 اردیبهشت با عنوان «بایسته های دانشنامه نویسی» با حضور جمعی از اساتید، محققان و نویسندگان ارجمند دانشنامه اهل بیت علیهم السلام تشکیل شد.
....................
جلسه با بیانات و فرمایشات جناب دکتر محمد تقی سبحانی (عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدیر گروه کلام و اندیشه اجتماعی دانشنامه اهل بیت علیهم السلام) آغاز شد. ایشان با اشاره به جایگاه خطیر و مهم دانشنامه اهل بیت علیهم السلام به خصوص مداخل کلامی دانشنامه به اهمیت و ضرورت همکاری نویسندگان متخصص در رشته کلام با دانشنامه اهل بیت علیهم السلام متذکر شدند و فرمودند می توان گفت که این دانشنامه در واقع اولین کار آکادمیک است که تخصصا در موضوع معارف اهل بیت علیهم السلام شروع به فعالیت نموده است.
یشان، امسال را سال جهش در بخش کلام دانشنامه اهل بیت علیهم السلام دانستند و فرمودند با توجه به عدم پیشینه کار اجتهادی در اکثر موضوعات کلامی، مدخل نویسی در بخش کلامی دانشنامه اهل بیت علیه السلام دشوارتر به نظر می رسد.
.....................
در ادامه جلسه، جناب استاد طارمی (مدیر علمی دانشنامه جهان اسلام) بعد از ارائه خلاصه ای از جلسه اول (در دیماه 97) به ادامه مباحث پرداختند. ایشان در این جلسه، به ضروریاتی که می بایست در بدنه و محتوای مقالات دانشنامه مراعات شود اشاره کردند.
از جمله این ضروریات به طور خلاصه موارد ذیل است: 1. اصل و فرع یا اهم و مهم کردن مجموعه داده های مقاله 2.سامان دهی اطلاعات 3. حذف کردن مطالب تکراری که در دیگر مداخل آمده است 4. تبیین صحیح و کافی به صورت گزارشی از مفاهیمی که در محتوای مقاله از مفاهیم اصلی و کلیدی به شمار می روند 5.حفظ نثر علمی محتوا 6. شیوه های صحیح استناد به منابع 7. .....
....................
متن خلاصه شده و نیز فایل صوتی این جلسه در اسرع وقت در همین سایت در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار خواهد گرفت.

photo 2019 04 29 10 15 45

 photo 2019 04 29 10 15 50

 

photo 2019 04 29 10 35 03

 

photo 2019 04 29 10 35 08

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید